Inloggen   Registreren Help    Zoeken

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Binen 28 dagen naar de RDW of gewoon langs de politie.
Binnen 28 dagen langs bij de politie. 80%  80%  [ 4 ]
Meteen papieren kwijt en richting het RDW voor herkeuring 20%  20%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 5
 Berichttitel: Uitlaat metingen
BerichtGeplaatst: 11 apr 2009, 14:22 
Forum member
 Profiel
Leeftijd: 25
Goedemiddag

Deze poll is opgestart nav mijn aanhouding vorige week. Hierbij zijn de kentekenpapieren direct ingenomen. Omdat dit voor mij en voor de agenten, en verscheidene politiebureau's een onduidelijk onderwerp is wil ik graag de volgende gegevens van jullie hebben.;

* Hoe dit bij jullie is verlopen (indien plaats gevonden)
* Aantal DB te hard
* Plaats van aanhouding/controle
* Omschrijving van de overtreding (overschrijding aantal DB of geluidsoverlast)

Waarom doe ik dit. Ik wil betreffende de 28 dagen regeling graag duidelijkheid. En als ik de gegevens die ik hier verzamel analyseer, kan ik hiermee richting de OM. Aangezien het lijkt of iedere agent zijn eigen regels aan het maken is.

Hoop dat iedereen, indien de situatie toepasbaar is mee zal willen werken.

Laatst bijgewerkt door kamal-eg op 26 jan 2010, 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Terug omhoog

Berichttitel: Re: Uitlaat metingen
BerichtGeplaatst: 11 apr 2009, 14:42 
Forum member
 Profiel
Apk gerelateerd staat dat het db geluid vermeld in het kentekenregister, niet meer dan 2 db mag zijn toegenomen.

En ik zou gewoon lekker in orde maken en langs de wouten gaan!

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 11 apr 2009, 14:52 
Forum member
 Profiel
rocar schreef:
Apk gerelateerd staat dat het db geluid vermeld in het kentekenregister, niet meer dan 2 db mag zijn toegenomen.

En ik zou gewoon lekker in orde maken en langs de wouten gaan!

Dat is ook het doel van deze poll, ik mag niet langs de wouten moet meteen naar de RDW.
En de agenten wisten mij ook niet te vertellen waarom dit meteen moest en je niet de 28 dagen heb
om de uitlaat weer te herstellen.

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 11 apr 2009, 17:32 
Forum member
 WWW  Profiel
Leeftijd: 10
Heb je een "illegale" motorswap ?

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 07:48 
Forum member
 Profiel
Bouli schreef:

swap is gedaan door een nl-er. :P Maar wat bedoel je precies, heb jij dan ook een illegale swap.....

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 08:07 
Forum member
 Profiel
Wie is wie topic:
viewtopic.php?f=2&t=16045
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

swap is gedaan door een nl-er. :P Maar wat bedoel je precies, heb jij dan ook een illegale swap.....

Wanneer je je swap niet doorgegeven hebt aan de rdw is hij "illegaal"

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 09:58 
Forum member
 WWW  Profiel
Leeftijd: 10
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

Probleem is dat je je spaarpot alvast leeg mag maken voor de RDW...blok komt dan namelijk ook op kenteken.

I've got the same problem ;)

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 10:53 
Forum member
 Profiel
Leeftijd: 22
Ik kreeg gewoon gelijk een boete van €150 voor geluidsoverlast, maar kreeg geen keuring.

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 13:03 
CCH Clublid
 Profiel
Leeftijd: 21
Bouli schreef:
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

Probleem is dat je je spaarpot alvast leeg mag maken voor de RDW...blok komt dan namelijk ook op kenteken.

Ahhh daarom ben je dus alles stock aant maken? :P

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 14:09 
Forum member
 Profiel
Leeftijd: 20
Wie is wie topic:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 32&start=0
maat van me met bmw 318is is laatst aangehouden in Helmond
en is ook zn kentekenpapieren kwijt.
hij moet nu zsm naar rdw voor keuring. de politie zelf had geen meetapparatuur :shock:
hij heeft verder geen boete gehad

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 15:19 
Forum Member
 Profiel
Van wat ik weet (jongen van de corollaclub is ook gepakt dus daarop baseer ik dit even):

Meeting moet plaatsvinden door de politie, als zij zelf geen aparatuur in bezit hebben dan mogen ze je auto in beslag nemen totdat zij ZELF het materieel bij elkaar hebben om de meeting te kunnen uitvoeren. Is dus onzin dat je moet laten keuren door het RDW.
Ze nemen de auto inbeslag omdat het niet voldoet aan de voertuigregelementen. Mocht je binnen een bepaalde tijd (binnen 4 weken) niet aan de voertuigeisen voldoen dan moet de hele auto opnieuw RDW gekeurd worden in Lelystad.
Van wat ik verder weet kwa aanhouding mogen ze dit gewoon zomaar doen. Als zij het idee hebben dat je auto teveel lawaai maakt dan is het volledig legaal om de auto voor een test mee te nemen :(.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

yorick

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 08:45 
Forum member
 Profiel
Bouli schreef:
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

Maar dien ik dit voor de keuring al bekend te maken, of gewoon wachten tot zij dit opmerken. Want volgens mij ben je dan aardig fout.

@ redis : je kan dit aanvechten aangezien ze geen meting hebben verricht en je op basis van gehoor een boete geven, zou het zeker weten doen.

@yorick: Dat is dus wat er mij ook bekend is, helaas vertelde de agent mij dat de auto meteen naar de RDW moet. Dus wordt er geen gebruik gemaakt van de 28 dagen regeling, om het euvel te verhelpen.

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 09:08 
Forum Member
 Profiel
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

Maar dien ik dit voor de keuring al bekend te maken, of gewoon wachten tot zij dit opmerken. Want volgens mij ben je dan aardig fout.

@ redis : je kan dit aanvechten aangezien ze geen meting hebben verricht en je op basis van gehoor een boete geven, zou het zeker weten doen.

@yorick: Dat is dus wat er mij ook bekend is, helaas vertelde de agent mij dat de auto meteen naar de RDW moet. Dus wordt er geen gebruik gemaakt van de 28 dagen regeling, om het euvel te verhelpen.

Das belachelijk. Zij kunnen je niet naar het RDW sturen ZONDER dat ze een meeting gedaan hebben. Waarom moet je er anders heen? Je bent toch niet beboet? Ze hebben niet gemeten dat je teveel decibel maakt, en het menselijk oor kan dit ook niet meten. Dit is dus weer een typerend geval van sommige districten van de politie van we maken onze eigen regels en zorgen dat we zo min mogelijk werk er aan hebben! Ik zou persoonlijk er helemaal niks aan gaan doen en ze eerst maar eens een brief sturen waarin jij laat weten dat dit niet volgens het boekje gaat en hoe dit op te lossen. Je kan op het flitsservice.nl een WOP brief downloaden, eerst even lezen hoe het werkt en dan de brief eruit knallen. Zou tevens daar ook even de vraag daar neerzetten en kijken wat er daar van wordt gedacht.
Veel succes ermee!!! Hoop dat je wat aan de info hebt

Terug omhoog

BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 09:57 
Forum member
 Profiel
yorick schreef:
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:
kamal-eg schreef:
Bouli schreef:

Das belachelijk. Zij kunnen je niet naar het RDW sturen ZONDER dat ze een meeting gedaan hebben. Waarom moet je er anders heen? Je bent toch niet beboet? Ze hebben niet gemeten dat je teveel decibel maakt, en het menselijk oor kan dit ook niet meten. Dit is dus weer een typerend geval van sommige districten van de politie van we maken onze eigen regels en zorgen dat we zo min mogelijk werk er aan hebben! Ik zou persoonlijk er helemaal niks aan gaan doen en ze eerst maar eens een brief sturen waarin jij laat weten dat dit niet volgens het boekje gaat en hoe dit op te lossen. Je kan op het flitsservice.nl een WOP brief downloaden, eerst even lezen hoe het werkt en dan de brief eruit knallen. Zou tevens daar ook even de vraag daar neerzetten en kijken wat er daar van wordt gedacht.
Veel succes ermee!!! Hoop dat je wat aan de info hebt

Heb al een brief gestuurd, maar ze maken inderdaad geen kans. Dit is ook de hoofdreden voor deze poll. Ik wil weten of ieder district de juiste werkwijze hanteert. Indien dit niet het geval is gaat er een brief richting OM.

Terug omhoog

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]